7 Tips voor het vinden van een SEO tekstschrijver in Friesland
Je bent als ondernemer erg druk met je eigen bedrijf. Ook wil je graag aan de slag met het beter vindbaar maken van je website. Maar hoe pak je dat aan? Door bijvoorbeeld een goede SEO tekstschrijver in te schakelen. We geven je graag een paar tips voor het vinden hiervan.
1. Ken je een SEO tekstschrijver in Friesland?
Ten eerste: maak eens een lijstje van de tekstschrijvers die hun eigen SEO goed op orde hebben. Google op de combinatie [SEO tekstschrijver Friesland]. Kijk welke tekstschrijvers naar voren komen en hoe ze zich presenteren? Bovendien is het fijn als de teksten aansprekend zijn.
2. Heeft de SEO tekstschrijver ervaring in jouw branche?
Ten tweede: freelance tekstschrijvers kunnen zich vaak goed verplaatsen in bedrijven. Bovendien is het een pre als een tekstschrijver affiniteit met jouw beroepsgroep heeft. De een heeft bijvoorbeeld veel ervaring in de zorg en een ander is thuis in de vastgoedsector. Daarom is het handig om bij de referenties te kijken. Zo weet je in welke branches de tekstschrijver is gespecialiseerd.
3. Gaat de tekstschrijver met zijn of haar tijd mee?
Ten derde: online marketing en SEO-techniek verandert aldoor. Hoe houdt jouw tekstschrijver zijn of haar kennis op peil? Kun je dat ergens terugvinden? Check bijvoorbeeld of de copywriter hier iets over vertelt.
4. Welke resultaten heeft de SEO tekstschrijver behaald?
De vierde tip: freelance tekstschrijvers met SEO-ervaring weten hoe de hazen lopen en hoe ze winst moeten behalen. Probeer daarom na te gaan welke concrete resultaten ze hebben geboekt. Daarmee verzeker je je zelf van goed bewijs dat ze dat ook voor jou waarmaken.
5. Wat zeggen anderen over de SEO tekstschrijver?
Je bent bij de vijfde tip aanbeland: je lijstje met potentiële tekstschrijvers wordt al korter. Wat zeggen anderen die SEO teksten hebben laten schrijven? Staan er traceerbare en echte referenties op de site? Tevreden klanten zijn het beste bewijs.
6. Nodig een paar tekstschrijvers uit
Dan is het tijd om knopen door te hakken: nodig een paar tekstschrijvers uit en geef ze de kans hun verhaal te doen. Wat is hun werkwijze? Hoe houden ze hun kennis op peil? Met wie werken ze samen? En uiteraard: wat zijn de kosten? Tijdens een persoonlijk gesprek ontdek je veel over de aanpak van de tekstschrijver.
7. Vertrouw op je gevoel
Tot slot: je eigen gevoel zegt vaak heel veel. Jullie gaan intensief samenwerken en dan is het prettig als je het klikt. Kies daarom niet per se voor de goedkoopste tekstschrijver, maar luister goed naar je hart.
Goed scorende SEO teksten? Maak kennis met Dazlin
Kun je uit de voeten met deze tips? Je begrijpt vast dat ik je graag wil helpen bij het schrijven van jouw SEO teksten. Of dat nu voor een MKB-bedrijf, vastgoedorganisatie, textielbedrijf of watersportonderneming is: ik help je graag!
Zit je in een compleet andere branche? Dan zal ik eerlijk zijn: als ik voel dat ik te weinig affiniteit met jouw branche heb, dan vertel ik je dat. Gelukkig ken ik voldoende collega tekstschrijvers en kan ik je alsnog verder helpen.
Goede resultaten van Dazlin met SEO teksten
Een leuke case om te testen is Buitenstate, daar heb ik verschillende SEO pagina’s voor geschreven. Google maar eens op:
Wat kost een SEO tekst?
Oja, ik hou van helderheid. Dat betekent dat ik open ben over mijn tarief: ik werk met een woordtarief van 0,50 cent ex. BTW. De meeste SEO pagina’s zitten tussen de 350 en 600 woorden. We kunnen ook een maximum aantal woorden per pagina afspreken. Dan kom je nooit voor verrassingen te staan.
Dat is helder toch? Da’s Lin!
Nodig me gerust uit! Bel: 06 44 54 38 15, ik kom graag bij je langs.
Dazlin: SEO tekstschrijver voor Friesland!
Sympathieke tekstschrijver uit Friesland
“Deze 'sympathieke tekstschrijfster uit Friesland' kan niet alleen fantastische teksten schrijven. Maar is ook een enorm creatieve tekstschrijver, ze ziet het grotere geheel; het merk, de sales, SEO, social media en content marketing. Dit pakt ze vlot op en daarbij zorgt ze voor eenheid en samenhang in het uiteindelijk resultaat."
Neuromarketing tips voor onze website
Onze vraag aan Linda was: hoe creëren we een website die goed vindbaar en logisch ingedeeld is? Ook wilden we een overtuigende inhoud zodat bezoekers tot actie overgaan. Linda heeft een zoekwoordenanalyse gedaan en de indeling voor de website gemaakt.