Website in topvorm

Website in topvorm

Een website, bijna iedere ondernemer heeft er een. Maar is hij wel effectief? Levert jouw website je daadwerkelijk klanten op? Vaak is het antwoord: ik had er meer van verwacht. Hoe kan dat toch? Zijn de teksten niet aansprekend, is de lay-out niet hip of overtuig je de lezer onvoldoende?

Wat de redenen ook zijn: Dazlin haalt de pijnpunten van je website boven water. Met een helder stappenplan kijken we wat beter kan en waarom de website -om het in jargon te zeggen- niet converteert.

Waarom converteren websites niet of nauwelijks?

Een van de oorzaken van het lage aantal reacties op websites heeft vaak te maken met het niet raken van de juiste snaar. De bezoeker wordt niet geprikkeld om iets te doen, om tot actie over te gaan. We missen dus een zogenoemde call to action.

Dat is bijvoorbeeld een opvallende button op de site waar op geklikt kan worden. Met die klik wordt een nieuwe pagina geopend, een pagina waar de lezer overtuigend bewijs ziet en die uiteindelijk leidt tot een verkoopkans.

Overtuigen of informeren?

Ook zijn we heel goed in informeren, maar minder handig in overtuigen. Het resultaat is dat we eindeloos vertellen over wat we doen maar bijna niet laten zien wat het effect is van de dienst of het product.

Wat levert het jouw lezer op? Wat is het overtuigende bewijs dat het probleem van je klant wordt opgelost? Laat dat zien, liefst met cijfers, voor/na foto’s etcetera.

Wie is de persoon achter het bedrijf?

Het grappige is dat we op een website graag zo vaak officieel en serieus willen overkomen, maar daardoor scheppen we onbewust een afstand. Hou het persoonlijk. Laat, met behulp van foto’s en persoonlijke stukjes tekst, zien wie er bij jouw bedrijf werken. Dat geeft bezoekers een vertrouwd gevoel. En daardoor zijn ze eerder geneigd om te reageren op jouw site.

Check gratis jouw ‘neuroscore’.

Wil je weten hoe jij jouw website eenvoudig kunt verbeteren? Download dan hier de korte checklist inclusief tien gratis tips.

Buitenstate: van 1 lead per maand naar 6 per dag

Dazlin werkt voor Buitenstate Makelaars, een samenwerkingsverband van NVM makelaars die zich richten op de bemiddeling van vrijstaande woningen in het buitengebied. Medio 2015 is de website van Buitenstate helemaal geoptimaliseerd. Voor deze aanpassing kwam er hooguit een keer per maand een reactie of aanvraag via de site. Een jaar na de implementatie zijn er via verschillende contactformulieren 2.215 leads binnengekomen, dat is 6 reacties per dag!